Najneizvesnija od svih WTCC sezona započela je ranije ovog meseca trkama u Maroku, gde su slavili Esteban Gerijeri i Tijago Monteiro. Pred vozačima se sada nalazi novi izazov u vidu Hrama brzine na severu Italije.
Najbrža pista na WTCC kalendaru, Monca se vraća u program prvenstva prvi put posle 2013, godine. Tada je obe trke osvojio četvorostruki šampion Ivan Miler za volanom “ševroleta”. Danas razvojni vozač Volvoa, inače sedmostruki pobednik na Nacionalnom autodromu, Alzašanin je prezadovoljan što je ova staza opet na rasporedu.
Pre 30 godina prva WTCC sezona startovala je upravo na Monci, endurans trkom od 500 kilometara. Posle silnih kontroverzi, skandala i diskvalifikacije čak sedam “BMW-a M3″ (zbog pretankih krovova!), ukupnu pobedu odneo je kanadsko-austrajlijski dvojac Alan Mofat – Džon Harvi u “holden komodoru” grupe A, koji je posle skoro tri sata vožnje na cilj stigao sedmi.
WTCR
WTCR vikend u Nemačkoj
10/05/2018 AT 07:51
U konkurenciji posada i timova koji su imali pravo da osvajaju WTCC bodove (opcija koju su mnogi takmičari ignorisali zbog sumanuto visokih startnina), trijumfovali su Italijani Valter Vulac i Marčelo Čiprijani u “alfa romeu 75”.
Inauguralnu WTCC titulu poneo je Roberto Ravalja koji je i dalje član WTCC porodice, kao suvlasnik tima ROAL za koji vozi Tom Koronel. Prvi turing svetski šampion, Ravalja je tokom predsezonskih testova u Monci isprobao “ševrolet” holandskog pilota.
Prvi WTCC trajao je samo jednu godinu, a šampionat je obnovljen tek 2005. Nova era je, naravno, počela opet u Monci: trku 1 osvojio je Dirk Miler u “BMW-u”, a trku 2 Džejms Tompson u “alfi”. Kasniji šampion Endi Priol zauzeo je jedno četvrto i jedno peto mesto.
Robert Haf je još jedan bivši prvak koji je veliki obožavalac mitskog autodroma. Dva puta je trijumfovao u Monci, a sve četiri sesije na martovskim predsezonskim testovima završio je na prvom mestu. “Briljantna je, spektakularna, obožavam je“, rekao je Britanac o stazi. “Vozite kroz park i jednostavno je prelepo. Mnogo mi je nedostajala i prirediće fantastične trke – uvek je bilo tako i uvek će biti.”
Sličan stav ima i Ted Bjerk, iz Polstar Cijan rejsinga: “Monca je fantastična staza na kojoj sam se trkao ranije u Formuli 3000. Fantastična je zbog kulture i istorije, ali i zato što je brza i izazovna. Na njoj se razvijaju velike brzine, zbog kojih i zavolite trkanje. Mesto je sjajno, a naročito je dobar osećaj kad Askari šikanu prođete kako valja.”
Tijago Monteiro je poštovalac, međutim ne i obožavalac kultnog autodroma: “Trkanje u Monci je fantastično iskustvo zbog navijača, ali ja nisam naročiti ljubitelj dugih pravaca, jakih kočenja i šikana. Volim priču o Monci i njenu lokaciju u Kraljevskom parku, ali mislim da nećemo biti konkurentni kao što smo na ostalim stazama. Biću pripremljen na to.”
Džon Filipi nikada ranije nije imao priliku da se trka na pisti severno od Milana, ali su ga martovske probe i virtuelna iskustva pripremili za ovaj vikend. “Stazu poznajem sa televizije i plejstejšna, a testovi su mi omogućili da je upoznam u stvarnosti”, ispričao je Korzikanac, od ove godine pulen tima SLR. “Prvi gran pri koji sam gledao bio je upravo na Monci i naučio sam imena krivina gledajući TV i igrajući PlejStejšn. Kada se vozi u stvarnosti, osećaj je totalno drugačiji. Pomislite da je staza samo kombinacija dugih pravaca i nekoliko krivina, ali je zapravo veoma tehnički zahtevna i traži preciznost u vožnji, na kočenju, gasu, u svemu. Morate da se postarate da imate dobar setap, jer potrošnja guma ume da bude problem. Međutim, na tome smo dosta radili tokom dva dana testiranja.”
Kamposov as Esteban Gerijeri upoznao je Hram brzine nastupajući u drugim kategorijama, a ne kao turing vozač. “Mnogo vremena je prošlo otkad sam se poslednji put trkao na Monci, ali je odlično i volim tu da se trkam. Monca je jedna od staza koje vam daju poseban osećaj, onakav kakav imate i na Silverstonu i na Spa. Uzbuđen sam kada idem tamo, znam da će trkanje biti dobro, a nadam se da ćemo mi biti brzi”, poručio je Argentinac.
Trkački vikend u Monci je drugi u ovoj sezoni i prvi od četiri koji će se održati u Evropi. Tijago Monteiro je vodeći u generalnom plasmanu, sedam poena ispred Norberta Mihelisa, iza kojeg se nalaze Nik Katsburg i Mehdi Benani.
U plasmanu konstruktora “honda” i “volvo” su izjednačeni po bodovima, ali japanski proizvođač vodi zahvaljujući pobedi u Marakešu. U konkurenciji privatnih vozača, timske kolege Čilton i Benani takođe su osvojili podjednak broj bodova, s tim što Englez vodi jer je u kategoriji osvojio trku 2 u Maroku.
Kao i u Maroku, balastom od 50 kilograma opterećeni su samo “sitroeni C-elize”, dok svi ostali modeli nastupaju na minimalnoj težini od 1.100 kg.
Prateći WTCC program na Monci čine i Evropski kup turing automobile i FIA Evropsko prvenstvo Formule 3.
Pobednici WTCC trka savremenog doba u Monci bili su:
2013: Trka 1: Ivan Miler (ševrolet kruz); Trka 2: Ivan Miler (ševrolet kruz)
2012: T1: Ivan Miler (ševrolet kruz); T2: Ivan Miler (ševrolet kruz)
2011: T1: Robert Haf (ševrolet kruz); T2: Robert Haf (ševrolet kruz)
2010: T1: Endi Priol (BMW 320si); T2: Ivan Miler (ševrolet kruz)
2008: T1: Ivan Miler (seat leon); T2: Gabrijele Tarkvini (seat leon)
2007: T1: Ivan Miler (seat leon); T2: Đordi Žene (seat leon)
2006: T1: Endi Priol (BMW 320si); T2: Augusto Farfus (alfa romeo 156)
2005: T1: Dirk Miler (BMW 320i); T2: Džejms Tompson (alfa romeo 156)
( Autor: Aleksandar Babić / www.serbiaring.rs)
WTCR
Završena je VTCC sezona
04/12/2017 AT 06:52
WTCR
Finalni VTCC vikend na Losail stazi u Dohi
01/12/2017 AT 11:14