WTCC dolazi u Makau sa jednom titulom koja već ima vlasnika. Na prethodnom takmičarskom vikendu na Motegiju, Sebastijan Leb rejsing je drugu godinu zaredom osvojio timski naslov namenjen privatnicima.
Za taj rezultat, postignut četiri trke pre kraja sezone, zasluga pripada Tomu Čiltonu i Mehdiju Benaniju. Oni su u Japanu izborili po jednu pobedu u WTCC trofeju, a i ceo tim pokazao se u odličnom izdanju po vrlo komplikovanim uslovima.
Da stvar po Čiltona bude i bolja, on je na uvodnoj trci na Motegiju slavio i u apsolutnoj konkurenciji. Na startu je savladao Kevina Glisona i kraj karirane zastave je prošao prvi, s prednošću većom od 13 sekundi, a zabeležio je i najbrži krug vikenda. To mu je bila šesta pobeda u WTCC karijeri, druga ovosezonska, a prva od runde u Monci u aprilu. Kao i u Kini, staza je bila poplavljena, voženo je po jakom pljusku, da bi se vreme tokom popodneva dodatno pogoršalo, pa glavna trka nije izvezena do predviđene distance.
WTCR
WTCR vikend u Nemačkoj
10/05/2018 AT 07:51
“Imali smo izvanredan vikend”, ispričao je kasnije Čilton. “Bilo je veoma vlažno i hladno, ali izvanredno. Uslovi su bili manje apokaliptični od onih u Kini, jer Motegi ima mnogo bolje urađenu drenažu piste. Po takvom vremenu, SLR i ja smo se mnogo potrudili oko setapa i uspeli smo da izvučemo maksimum iz njega, na tome hvala ekipi. U kvalifikacijama sam imao tempo za bolje mesto od devetog, ali sam ciljano popustio, jer sam želeo da iskoristim prednost inverznog startnog rasporeda i da osvojim što više bodova za šampionat.”
“Uslovi u uvodnoj trci bili su vrlo dobri u poređenju s onima u glavnoj. Uvodna trka prošla je fantastično, bili smo stvarno izuzetni. Malo smo doterivali auto posle kvalifikacija, a uslovi na stazi s time su se savršeno uklopili. Još dok sam bio na pisti, kazao sam momcima kako smo sjajno sredili šasiju, jer su moja vremena krugova bila stabilna. Uživao sam i vozio sam svaki krug do u desetinku istim tempom, jer je auto bio lak za vožnju, a sva priznanja za to idu timu i inženjeru. Stalno sam pomišljao da bi trebalo da počnem da dižem nogu s gasa, ali mi je onda palo na pamet da bih baš želeo TAG hojer časovnik za najbolji krug vikenda.”
“Šteta je što nismo bolje prošli u drugoj trci. Bilo je isuviše vlažno, dokačio sam baru, usledio je akvaplaning i više ništa nisam mogao da uradim, bio sam samo posmatrač. Ako se izuzme taj mali kiks, zadovoljan sam i sobom i performansama tima”, poručio je lider WTCC trofeja, čovek koji je Sebastijan Leb rejsingu doneo četvrtu apsolutnu pobedu u 2017.
Benani je izašao na privatnički podijum posle prvog sprinta na Motegiju, a u drugoj vožnji bio je najuspešniji u kategoriji. Razočaran posle Ningboa, na kom je ostao potpuno praznih šaka, Marokanac smatra da se u Japanu ozbiljno vratio u šampionat, u kojem namerava da da sve od sebe kako bi odbranio privatnički naslov stečen 2016.
“Drago mi je što sam ponovo na pravom putu, što smo se vratili i osvojili važne bodove i što sam postigao rezultate koji su pokazatelj mog realnog nivoa”, istakao je Mehdi. “Na kvalifikacijama sam bio sedmi, i to je bio dobar početak, jer sam bio najbrži privatnik. WTCC trofej podijum u prvoj trci bio je dobar znak za drugu trku, u kojoj sam završio prvi u kategoriji, iako je prianjanje bilo očajno. Moram da zahvalim ekipi, koja mi je još jednom poverila savršeno podešen “sitroen C-elize”. Razlike u generalnom su minimalne i svi smo blizu. Borba za vozački WTCC Trofej biće žestoka, svi smo veoma blizu, a ja neću ustupiti ni milimetar.”
“Nadam se da sad slede neke trke po suvom, jer naš auto gubi kilograme balasta, ali će to biti beskorisno, pošto je po kiši gore kad vam je auto lak! Nadam se suvom vremenu i da bismo videli svačije prave mogućnosti”, dodao je Benani.
O oštroj borbi dvojice SLR pulena govori i podatak da je Benani u Japanu upisao više privatničkih bodova od Čiltona (17:15), dok je u apsolutnom poretku stanje bilo obratno (Englez osvojio 26, Marokanac 20).
U opštem zadovoljstvu ljudi iz Sebastijan Leb rejsinga, u Japanu je izgleda jedini frustriran bio Džon Filipi, što je i sam priznao.
“Propustio sam ulazak u Q2 za samo četiri desetinke”, ispričao je Korzikanac. “U prvoj trci nisam bio dovoljno agresivan, a i pritisak u gumama mi je bio nešto niži, pa nisam uspeo da završim na boljem mestu od dvanaestog. Ipak, krenulo mi je bolje u drugoj trci. Dvojica konkurenata su pogrešila, prošao sam ih i bio sam deveti. Spremao sam se da dostignem još dvojicu vozača, a onda je trka prekinuta iz bezbednosnih razloga. Mislim da smo se već trkali i u gorim uslovima, ali to je sport. U svakom slučaju, zapamtiću sam napredak koji sam izveo.”
“Na Ningbou, u Kini, već smo dokazali da znamo kako da se prilagodimo ekstremno vlažnim pistama”, analizirao je SLR suosnivač Dominik Hajnc. “To smo u Japanu potvrdili. Ovaj uspeh nam je svima doneo veliku radost, četiri osvojene trke u sezoni nagrada su za svakodnevne napore. To je takođe i znak da smo čvrsto namerni da zadržimo obe naše WTCC Trofej titule, i timsku, ali i vozačku.”
Na predstojećem vikendu u Makauu Sebastijan Leb rejsing nastupa sa kvartetom vozača, jer se ekipi priključuje i Ma Ćinghua, kome je tim iz Alzasa servisirao fabrički “C-elize” u vreme njegovih ranijih WTCC kampanja 2014. i 2015.
Uoči Makaua, Čilton je šesti u generalnom poretku sa 184,5 poena, a vodi u WTCC trofeju, sa 107 poena. Benani mu diše za vrat i u apsolutnom plasmanu, gde ima 184 boda, kao i u kategoriji privatnika, u kojoj za Englezom zaostaje 2,5 poena. Filipi je dvanaesti u apsolutnom, a šesti u privatničkom plasmanu.
(Autor: Aleksandar Babić, www.serbiaring.com)
WTCR
Završena je VTCC sezona
04/12/2017 AT 06:52
WTCR
Finalni VTCC vikend na Losail stazi u Dohi
01/12/2017 AT 11:14