Novi šampion će u svakom slučaju biti vozač „C-elizea“, a apsolutni favorit za drugi vezani naslov je Hose Marija Lopes. Argentincu put ka tronu – pa i to više teoretski – može preprečiti jedino Ivan Miler.
Sebastijan Leb i Ma Ćinghua zaokružuju kvartet Sitroenovih pilota koji zauzima prve četiri pozicije na tabeli. I oni će voditi svoje bitke: Alzašanin da možda stigne do statusa viceprvaka, a Kinez da ostane četvrti u konačnom poretku.
Sitroen rejsing i njegovi vozači kao da se drže rasporeda iz 2014: i prošle godine proizvođački šampionat rešen je u Šangaju, a vozački na pretposlednjoj rundi, tada u Japanu, dok je Makau vožen za prestiž. U 2015. pretposlednji WTCC takmičarski vikend održava se na Buriramu, a finale je predviđeno za Losail.
WTCR
WTCR vikend u Nemačkoj
10/05/2018 AT 07:51
Jedanaesta WTCC runda prvi put dovodi karavan Svetskog turing prvenstva u Tajland, na autodrom Čang u mestu i oblasti Buriram, 410 kilometara severoistočno od Bangkoka. Kako ova 2014. godine otvorena pista izgleda, ljubitelji turing trka mogli su da vide prošlog vikenda, kada su na njoj vožene trke TCR Internacionalne serije. U pitanju je staza koju je projektovao Herman Tilke, s krugom dugačkim 4.554 metara, i koja, prema FIA standardima ima rang 1, što znači da je podesna i za trke Formule 1.
Sa proizvođačkom krunom u džepu, Sitroen svu pažnju usmerava na vozački poredak. Na toj tabeli sve govori Lopesu u prilog. U 20 trka, zabeležio je pet pol pozicija, osam pobeda i 16 puta se peo na pobedničko postolje. Argentinac ima 396 poena, 75 više od timskog kolege Milera, jedinog čoveka koji bi mogao da ga liši druge uzastopne svetske krune. Na tajlandskom jeziku Buriram znači „grad radosti“, a to će Pečito izvesno videti kao dobar predznak.
„Razume se, radujem se ovoj rundi“, kaže Lopes i najavljuje da će u Tajlandu biti analitičan i proračunat. „Dobro sam se pripremio i tačno znam koliko poena treba da osvojim da bih postao prvak sveta, mada ja, naravno, uvek nišanim najbolji mogući rezultat. Ovog vikenda jedini cilj biće mi da obezbedim titulu. Bilo bi sjajno da to učinim pobedom, ali pokušaću da se klonim bitaka u trci, kako bih sigurno osvojio potrebne bodove. Pre ću se boriti sam sa sobom nego sa svojim konkurentima.“
„Otkako sam 2014. postao svetski šampion, život mi se promenio. Svakog jutra budim se s osmehom na licu“, dodaje Argentinac. „Ljudi sada znaju za šta sam sposoban, postao sam čovek koga treba savladati i to mi otežava posao, jer su moji suparnici – uključujući i timske kolege – spremniji nego ikad. Nivo takmičenja je dodatno porastao i, mada statistika to možda ne pokazuje, smatram da je ova sezona teža od prošle. Zato bi me osvajanje druge titule učinilo još srećnijim nego što sam sada.“
„Matematički, ja još nisam ispao iz trke za naslov, ali realno ne mislim da ću postati prvak“, iskren je Miler, koji obećava pristup sličan onom iz Šangaja. „Trebalo bi da izvezem dva savršena vikenda i da se nadam da Pečito prođe skoro bez ijednog poena… To izgleda pomalo neostvarljivo. Iznad svega, pokušaću da uživam, da se dobro pokažem i da osvojim još poneku trku.“
Tajlandski autodrom biće nov većini WTCC vozača i timova. Pečito Lopes upoznao ga je na simulatoru Sitroen rejsinga i sledeće karakteristike zapale su mu za oko: „Kad su u pitanju prosečne brzine, Buriram je druga najbrža staza na kalendaru, dakle između Nirburgringa i Vila Reala. Nema mnogo oštrih krivina i provodićemo dosta vremena vozeći punim gasom.“
„Mislim da će krivina 4. biti posebno zanimljiva. Podseća me na krivinu Sinj na Pol Rikaru, jedino što skreće ulevo. Pista je široka, sa prostranim asfaltiranim zonama, moraćemo da pazimo da ostanemo u okviru granica staze. Vreme bi moglo da bude ključni faktor – biće i vruće i vlažno i uslovi za vožnju biće verovatno najteži u godini“, prognozira verovatni novi/stari šampion.
„Staza deluje lepo, ima dugačke pravce i široka je, to će omogućiti preticanja“, dodaje Miler. „Prva i poslednja krivina liče na one na Moskovskom autodromu, samo što ove u Tajlandu vode udesno. Dakle, trebalo bi da na njima može da se pretiče, kao u Rusiji. Mislim da će trke biti zanimljive i nadam da će mnogo ljudi doći da nas gleda. Sjajno je što Tajland otvara vrata međunarodnom auto-sportu.“
Sa tri pobede u dosadašnjem toku sezone, Sebastijan Leb je treći u generalnom plasmanu i zaostaje 39 poena za Milerom. Pošto je u preostalim trkama moguće osvojiti još najviše 110 bodova, najbolji relista svih vremena ove godine se definitivno neće ovenčati i naslovom sa kruga, ali još može da postane vicešampion, ako s Milerom nešto pođe naopako.
Daljih 104 poena iza Leba nalazi se Ma Ćinghua, četvrtoplasirani u vozačkom poretku. Kinez je trijumfovao na Vila Realu, dobro se pokazao na Motegiju, dok mu je u Šangaju nedostajalo malo sreće da svoje performanse prevede u bitniji rezultat. Kineskom vozaču su Norbert Mihelis, Gabrijele Tarkvini i Tijago Monteiro direktno iza leđa. Od četvrtog do sedmog mesta razlika je svega 13 bodova, što obećava neizvesnu borbu do poslednje trke sezone, a Ma neće moći da se opusti ni na trenutak.
Iako razmere ovogodišnje dominacije Sitroena u Svetskom turing prvenstvu prevazilaze ono što je viđeno 2014, francuski tim je sredinom oktobra ponovo testirao u Barseloni. Na radnim zadacima bili su Leb i Lopes, a pojedini mediji već su postavili pitanje zbog čega na Katalunji nije bilo Milera i da li to znači da će četvorostruki WTCC šampion preći u Volvo.
Direktor ekipe Iv Maton nije se osvrtao na spekulacije, a nove probne kilometre protumačio je kao odraz namere tima da uprkos svojoj premoći ne popusti ni za jotu. „Nastavićemo da radimo istim onim intenzitetom koji je „C-elize“ učinio merilom svih stvari u Svetskom šampionatu“, rekao je Belgijanac.
WTCR
Završena je VTCC sezona
04/12/2017 AT 06:52
WTCR
Finalni VTCC vikend na Losail stazi u Dohi
01/12/2017 AT 11:14