Kada SLR tim i njegov pilot Mehdi Benani ovog vikenda izađu na asfalt Međunarodnog autodroma Šangaj, vozač iz Maroka s ponosom će moći da ustanovi da se vratio na mesto na kojem je izvojevao svoju prvu i zasad jedinu pobedu u Svetskom prvenstvu turing automobila.
Međunarodni autodrom Šangaj podignut je 2004. godine, kao prva staza koja je u Kini imala da ugosti Formulu 1. Svetsko prvenstvo turing automobila na njemu je prvi put gostovalo 2012, na konfiguraciji za tri krivine kraćoj u odnosu na F1 varijantu.
Prošlogodišnju WTCC trku 2 na ovoj stazi Mehdi je osvojio zahvaljujući pol poziciji na inverznom startu, vozeći „hondu sivik“ italijanskog Protima. „Uvek je veliko zadovoljstvo vratiti se na stazu na kojoj ste ranije pobedili, a ta pobeda bila je veoma važna i posebna“, kaže čovek koji je ostao upisan u istoriji kao prvi Marokanac, Afrikanac i Arapin – osvajač trke FIA Svetskog turing prvenstva
WTCR
WTCR vikend u Nemačkoj
10/05/2018 AT 07:51
Pre nego što je analizirao za njega srećnu kinesku pistu, Mehdi se još jednom podsetio onoga što je prikazao pre dve nedelje na Motegiju. Na japanskoj WTCC rundi zablistao je u kvalifikacijama ušavši u top 5, ali takve performanse nije prikazao i u trci.
„Sjajno je što smo se vratili u prvih 5 u kvalifikacijama, to pokazuje da smo zaista u igri“, kaže Benani. „Međutim, to i nije iznenađenje, pošto je tim mnogo radio preko letnje pauze i mislim da sada bolje razumemo „C-elize“. Ovo je tek prva sezona kako smo zajedno i potrebno nam je vreme. Želimo da se nadmećemo s najboljim timovima i činimo sve što je za to potrebno. Treba da optimizujemo svaki pojedini detalj.“
Kineske WTCC trke možda su prilika da se tim iz Alzasa i vozač iz Feza u određenoj meri iskuplje za neostvareno u Japanu.
„Pristupamo ovoj rundi s istom zamišlju kao i pre – želimo da se pokažemo što je moguće bolje“, najavio je trkač iz Maroka. „Konfiguracija staze nije jednostavna. Potrebni su i veliki aeropotisak u brzim krivinama, ali i velika krajnja brzina, pošto je glavni pravac prilično dugačak. Teško je naći pravi kompromis. Iako mi još mnogo moramo da naučimo i svaka trka nam je prilika da steknemo potrebno iskustvo, naš tim je pokazao da vrlo brzo može da pronađe pravi set-ap.“
Ne treba posebno naglašavati koliko bi eventualna repriza rezultata iz Šangaja 2014. značila i Benaniju i Sebastijan Leb rejsingu.
"Razume se, bilo bi fantastično da postignemo isto što i 2014, ali sada s našim „C-elizeom“, dodaje Mehdi. „Kao i na Motegiju, daćemo sve od sebe, s ciljem da ponovimo tamošnje kvalifikacione performanse i onda pokušamo da taj potencijal prikažemo i u trci. A to nam danas nedostaje. Konačna pozicija? Videćemo, doći će sama po sebi kada složimo sve delove slagalice i naročito kada poboljšamo startove.“
Osim što nastupa sa sopstvenim automobilom #25, Sebastijan Leb rejsing pruža i operativnu podršku „C-elizeu“ #33, koji u Šangaju na domaćem terenu vozi Ma Ćinghua, i to tokom vikenda u kojem će Sitroen po svoj prilici osvojiti drugu proizvođačku titulu, čemu će sve biti podređeno.
WTCR
Završena je VTCC sezona
04/12/2017 AT 06:52
WTCR
Finalni VTCC vikend na Losail stazi u Dohi
01/12/2017 AT 11:14